Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Volnočasové aktivity žáků druhého stupně základní školy ze sociálně znevýhodněného prostředí
Šilhavá, Kristýna ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce na téma Volnočasové aktivity dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí se zaměřuje na to, jak děti ze sociálně znevýhodněného prostředí tráví svůj volný čas. Cílem práce je vysledovat, jaké aktivity volí žáci druhého stupně z tohoto prostředí a zjistit, zda a jak často využívají volnočasových aktivit nabízených školou nebo okolními institucemi. V neposlední řadě zjistit, zda je nabídka volnočasových aktivit ve škole a jejím okolí dostatečná, případně o jaké další volnočasové aktivity by žáci projevili zájem. Práce je rozdělena na dvě kapitoly, teoretickou a praktickou část. Teoretické část je zaměřena na vymezení pojmů volný čas, jeho funkce a výchovu ve volném čase. Dále se zabývá sociálním znevýhodněním a identifikací žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí, která byla klíčová pro praktickou část a volbu respondentů pro výzkum samotný. V druhé kapitole je popsán výzkumný soubor a dále vyhodnocení získaných dat kvantitativního výzkumu. Ve výzkumné části jsou zaznamenány výsledky dotazníkového šetření, které popisují způsoby trávení volného času dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí, instituce, které tyto děti navštěvují a aktivity, kterým se ve svém volné čase věnují. KLÍČOVÁ SLOVA sociální znevýhodnění, starší školní věk, volnočasové aktivity, zájmová činnost
Architektonická studie sportovního areálu cyklistického stadionu Favorit Brno
Hyánků, Alex ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce byl návrh přestavby cyklistického stadionu Favorit Brno, tzv. velodrom, který se nachází v Brně – střed Pisárky, jihovýchodně od brněnského výstaviště při ulici Křižíkovsého. Velodrom nevyhovuje nynějším požadavkům dráhové cyklistiky. Do stávajícího stadionu bude postavena nová dřevěná cyklistická dráha o délce 250m. Prostor, který vznikne po zkrácení dráhy, bude sloužit jako multifunkční plocha, na které se dá postavit mobilní BMX dráha. Ta navazuje na průjezd „vycházející“ z objektu ven a vrací se zpět dovnitř. Zázemí bikrosu je situováno pod tribunami velodromu v jižní části. V návrhu je i zahrnuta přístavba, která bude sloužit jako zázemí dráhové cyklistiky a prostory pro administrativu. Součástí návrhu je i celoplošné zastřešení, jelikož v současnosti střešní konstrukce zakrývá jenom tribuny. Nové zastřešení navazuje na stávající, jelikož konstrukce střechy má svou historickou hodnotu.
Mažoretky sportovní a volnočasová aktivita
CALTOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá tématem mažoretkového sportu. Práce si klade za cíl představení právě mažoretkového sportu a popsání týmu sportovkyň, k čemuž dochází v první části bakalářské práce. Spolu s tím se zde popisuje volný čas a sport. Ve druhé části se objevuje výzkumná část, prováděna kvalitativním výzkumem ve formě rozhovorů, kde se získávají názory na mažoretkový sport od sportovkyň, zaměřené na prožívání a zkušenosti.
Struktura volnočasových aktivit dívek staršího školního věku provozujících výkonnostní pohybovou aktivitu v regionu Táborsko
ŠEVČÍKOVÁ, Kristýna
V dnešní době jsou velkým tématem volnočasové aktivity dětí kvůli vzrůstající obezitě a omezenému pohybu. Moje práce popisuje volný čas, pedagogiku volného času, starší školní věk, instituce, které poskytují volnočasové aktivity, a studie týkající se volnočasových aktivit. Hlavní cíl mé bakalářské práce spočíval ve zjištění struktury volnočasových aktivit dívek staršího školního věku mimo jejich výkonnostní pohybovou aktivitu. Mého výzkumu se aktivně zúčastnilo 90 dívek staršího školního věku. Jejich úkolem bylo vyplnění dotazníku vlastní tvorby, toto měření probíhalo od listopadu 2020 do února 2021. Bylo zjištěno, že dívky navštěvují více umělecké a sportovní kroužky než kroužky přírodovědné či vědecké. Těmito kroužky tráví 2 až 6 hodin týdně. Navštěvují je spíše při základních školách a Základní umělecké škole. Počet kroužků se u většiny dívek v pololetí nezměnil a neovlivnila ho ani covidová pandemie.
Příměstský tábor se zaměřením na cyklistiku
KOČOVSKÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi příměstským a letním pobytovým táborem. Práce je výhradně teoretická. Po vymezení základních pojmů popisuje jednotlivé typy táborů, vymezuje cyklistiku jako sport, jelikož konkrétně na cyklistický příměstský tábor je práce zaměřená. V práci jsou popsaná specifika cyklistického příměstského tábora a je zde kladen důraz na bezpečnost týkající se tohoto sportu. V závěru práce je stručně zmíněna organizace příměstského tábora, možnosti propagace a návrh cyklistických aktivit.
"Zájmové subkultury mezi námi aneb je to ještě koníček?" Rozhlasové reportáže o životě komunit, které spojuje způsob trávení volného času
Podjukl, Vojtěch ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Gulda, Jana (oponent)
Praktická bakalářská práce "Zájmové subkultury mezi námi aneb je to ještě koníček?" Rozhlasové reportáže o životě komunit, které spojuje způsob trávení volného času pojednává o dvou vybraných zájmových subkulturách. Jejich členové se od zbytku společnosti odlišují způsobem trávení volného času. Vybranými subkulturami jsou radioamatéři a fanoušci hromadné dopravy. V teoretické části popisuji žánr, který jsem pro referování o těchto subkulturách vybral, a tím je reportáž. Dále zmiňuji specifika rozhlasové tvorby, se zaměřením právě na reportáž, věnuji se formátu podcastu a vymezuji pojmy subkultura a komunita. Věnuji se i popisu zmíněných subkultur. V praktické části pak využívám poznatků z části teoretické k vytvoření základu rozhlasové série reportáží. Pro tuto bakalářskou práci jsem vyrobil první dva díly. Zaměřují se na detailní popis činností, které dané subkultury spojují, na vysvětlování jejich motivace, problémů, se kterými se potýkají, vnitřních vztahů mezi jejich členy a jejich vlastního pohledu na subkulturu.
Zájmy, zájmové činnosti a rozvoj osobnosti dospívajících
Charwotová, Markéta ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Projekt bakalářské práce si klade za cíl postihnout jednotlivé aspekty problematiky rozvoje osobnosti dospívajících zájmovými činnostmi. Zabývá se tedy jak zájmovými činnostmi a jejich vývojovými souvislostmi, tak činiteli rozvoje osobnosti i souvisejícími tématy adolescence (obzvláště sociálními aspekty dospívání). Práce sestává ze dvou hlavních částí. První, literárně-přehledová část, se věnuje teoretickému pojednání o tématu. Druhá část je tvořena návrhem empirického šetření. Období dospívání je obdobím velmi dynamickým a plným změn, osobnost jedince se formuje a proto je vhodné sledovat působení různých rozvojových aspektů zájmových aktivit na osobnost dospívajících chlapců a dívek. Z toho důvodu je návrh empirického šetření koncipován jako longitudinální. Klíčová slova: Rozvoj osobnosti, zájem, zájmová činnost, adolescenti, formativní činitelé
Život seniorů na venkově s ohledem na volnočasové aktivity
Kocurová, Tereza ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá životem současných seniorů na venkově s ohledem na jejich volnočasové aktivity. V první části jsou vymezeny klíčové termíny jako například stárnutí a stáří; senior; aktivní stárnutí; ageismus; volný čas a jeho funkce a faktory, které jej ovlivňují. V následující části jsou představeny jednotlivé typy organizovaných a neorganizovaných volnočasových aktivit pro seniory. Hlavní částí práce je kvalitativní výzkum o životě seniorů na venkově. Výzkum byl proveden metodou polostrukturovaných rozhovorů s patnácti seniory, žijícími na venkově.
Jazyk lektorů ve vybraných volnočasových aktivitách
Štěpánková, Kateřina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
Tématem této bakalářská práce je jazyk lektorů ve volnočasových aktivitách se zaměřením na aktivity sportovní. V centru pozornosti se objeví žáci 1. stupně základních škol (dále jen ZŠ) a lektoři kickboxu a tanečních kurzů. První část práce má obecný charakter. Vychází z dosavadních publikací o komunikaci a upozorňuje na důležitost pedagogické komunikace pro rozvoj vzdělání dítěte a spolupráci žáka a učitele. Druhá část práce je zaměřena na užití verbální a neverbální komunikace ve volnočasových aktivitách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.